12 januari 2009

Namntavlor

Jag har skapat ett nytt grafiskt tryck - en namntavla till den nyfödde, på dopdagen eller till födelsedagsbarnet! (Just denna tavla var till en liten norrman, så därför har månaderna maj och dec stavats lite annorlunda..!)
(c) jenny larsson 2008

Nu har det gått några dagar sen senaste inlägget och det är kanske lätt att tro att inget sker bara för att bloggen inte uppdateras!? Men som regel är det nästan helt tvärt om! När jag har fullt upp på hemmaplan hinner jag inte alltid med att blogga..

De senaste dagarna har julen städats ut och så även garaget. Har haft ett riktigt "röj" och kört iväg en massa till tippen. Å så har vi (äntligen) tagit tag i såna där småsaker som inte blev färdiga vid den stora renoveringen i somras.. Jag har bl a målat fönster (innvändigt) och lite på trappan.. Även om det var tråkiga saker att måla så var det ändå ganska kul att stå med pensel i hand igen! Så imorgon ska jag sätta igång med ett nytt målarprojekt! Det är ett loppisfynd från i somras som ska fixas till.. Självklart ska ni få se - men jag håller er på sträckbänken några dagar till..!


Istället tänkte jag visa vad vi gav bort i julklapp till alla småttingar vi känner!


När det gäller födelsedagspresenter, bröllopspresenter och julklappar så försöker jag tänka till lite extra och i den mån det går ge något personligt och orginellt..


Så jag satte mig ner vid datorn och spann vidare på min "JUL-tavla"-idé och skapade dessa namntavlor!


Kan väl knappast bli mer personligt än så här!? ;)
Fler varianter av namntavlan! (c) jenny larsson 2008

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åh dom är såååå söta!!!! Du är så himla duktig!! Kraaam!

Anonym sa...

Jättesnyga namntavlor. Helt i min smak!!! :-)

Hemmabloggaren sa...

Mämen vilka coola tavlor, du är himla duktig du!

Eva tankar sa...

Super fina tavlor!! Jag kollar in din blogg lite då och då.. den är såå härligt.. så fortsätt blogga!! ♥ Eva

martina sa...

Personliga presenter är det bästa man kan få så jag hade blivit super glad om jag hade fått en sådan! Gillar verkligen dina tavlor...

j e n n y sa...

Åh vad kul att höra att ni tycker de var fina!! Blir sååå glad!! =)
Och inspirerad! Tack snälla!!!
Kram!

Anonym sa...

Jag klickade in mig hit via en kommentar på Vi bygger hus. Jättefina barntavlor! Jag gillar även idén med din jultavla. Du skulle kunna sälja dessa med framgång. Nu skall jag kolla runt lite mera. Kul med en ny blogg för mig!

Anonym sa...

Innan jag går - jag gillar verkligen vad jag ser i din blogg! Bums upp på min länklista! Ha en fin dag!

Nina sa...

hei hei Jenny.. Glad at jeg fant bloggen din... veldig inspirerende:) Jeg er norsk og bor i sverige hihi vi har byttet plass ser det ut som. Well, jeg kommer absolutt til å besøke bloggen din igjen...supernice!

Designdrömmar sa...

Verkligen jättefina tavlor, imponerad:)
Gillar verkligen din blogg1
Kram Åsa

All is pretty sa...

Hej! Hittade hit idag via Weronica. Dessa namntavlor var ju helt otroligt fina - vilken bra idé! Och helt i min smak och stil, jag är väldigt svag för ord och snygg typografi! Kul att du är svensk i Norge precis som jag också!

Hit kommer jag gärna tillbaka!

I Veras hus sa...

Vad tar du för sådana tavlor?
I juli kommer min systers bebis och i juni svägerskans och svågerns. Fina presenter att ge.

j e n n y sa...

Hej Vera! (Och alla andra såklart!!)

Jag hoppas kunna presentera en websida med min namntavlor inom kort!! Kan ni inte vänta med en beställning tills dess, så skicka gärna ett mail så kommer lite info om färger, priser och leverans!

info@jennylarsson.se

Kram och hej!