01 januari 2009

Hjort är gjort

Vi har inga husdjur i vår familj. Ingen av oss är någon särskild djurmänniska förutom lilla L då, som älskar att se katter, hundar och kossor..
Ändå har vi två djur i vårt hus.. En giraff och en apa som pryder lilla L's väggar.
Nu har ytterligare ett djur flyttat in hos oss - en hjort i silver.

Jag köpte den redan i våras - var bara tvungen att ha den - till varje pris. Men jag har inte satt upp den förrän nu.. För egentligen tänkte jag ha den i lilla hallen (som inte är färdig än) men så fick jag ett infall häromdagen och så satte vi upp den i matsalsdelen i vardagsrummet.

(Kanske var det julstämningen här hemma som fick mig att vilja ha den på murstocken ovanför kaminen..!? För visst är det lite juligt med en trofé över den tända brasan?!?)
Hursomhelst - hjorten har verkligen hittat sin plats i vårt hem och den kommer få hänga kvar där den hänger även efter det att julen städats ut!

5 kommentarer:

martina sa...

Det var ju på tiden att den kom upp, för där blev den ju riktigt bra, tapeten är ju också skitsnygg!

j e n n y sa...

Ja, visst är den!! Jag ÄLSKAR den!! ;)

fiffiandflare sa...

Vart i hela friden har du hittat den läckra hjorten? Jag har letat och letat utan resultat!

Mvh Fiffiandflare.blogg.se

fiffiandflare.blogg.se sa...

Efter lite googlande hittade jag hemsidan men det står inte om den går att användas som klädhängare, tänkte passa på och fråga dig då du har en hemma. Vad är det för material?

Mvh fiffiandflare.blogg.se

Anonym sa...

Jag hittade din blogg, och den är jättebra! Jag undrar väldigt mycket varifrån du hittade din oascoola hjort.

Tacksam för svar!!

Matilda