27 januari 2009

Idéer, separationsångest, bus och kritor

I denna söta lilla låda/förvaringsask från Indiska har Lilla L alla sina kritor. Och hon älskar att måla så det blir många fina alster här hemma!

I mitt huvud råder kreativt kaos.. Jag har så mycket idéer så jag vet knappt vart jag ska ta vägen!
Det är så mycket jag vill fixa, göra om, pyssla och shoppa och dygnets timmar räcker som vanligt inte till..

Ibland så har jag så mycket idéer att jag blir rädd att jag ska glömma bort någon..! ;) Så ikväll har jag suttit och skrivit ner alla små projekt som jag har på gång i min stora inspirationsbok..
Det som ligger närmast på agendan är lampskärmar!
Har tänkt att skapa nå't kul till loftstuen och lilla L's rum.. Vi får se om idéen är bra eller dålig! ;)

MEN, de närmaste dagarna har jag nå't ännu viktigare att ägna mig åt. Om en vecka ska jag nämligen börja jobba igen efter att ha varit mammaledig i över 1,5 år.. och nu börjar jag få en enorm separationsångest..!
Så de sista dagarna hemma med lilla L vill jag verkligen utnyttja till max och njuta av varenda sekund! Mina egna kreativa behov får stå till sidan några dagar - nu ska vi bara måla, rita, busa, åka pulka och leka med dockan! =)

3 kommentarer:

All is pretty sa...

Vad härligt att du fått vara hemma så länge med din lilla tjej! Lycka till när du kommer tillbaka i jobbvärlden igen! :)

j e n n y sa...

Ja, här i Norge är ju de flesta hemma med sina barn i bara ett år, så jag känner mig otroligt priviligerad som haft möjligheten att stanna hemma lite längre.. Önskar jag kunde varit hemma med Lilla L flera år till bara...! ;)

martina sa...

Så söt ask! Härligt med många ideér, iallafll när man är så kreativ och duktig som du. Jag fick också lite panik igår när jag skulle sova och skrev en jättelång fixarlista som ska göras innan bebisen tittar ut. Jag vill helst ha ett nytt kök, hela källaren renoverad innan men nääää jag får vara nöjd med ett nytt fräscht badrum!
Tänk så härligt att du fått vara hemma så länge med din dotter, men jag förstår att det kommer kännas konstigt att helt plötsligt lämna på förskola!