20 januari 2009

Baddräkten MALIN

Jag måste bara visa mitt senaste loppisfynd!

Det här underbara tygstycket på 90 x 120 cm är verkligen något för den som är ovan när det gäller att sy!
Mönsterdelarna samt sömnadsbeskrivningen är tryckt på vitt bomullstyg, så det är bara att klippa ut delarna och sy ihop! Just detta mönster heter MALIN och är en baddräkt(!).
I BOMULLSTYG som sagt! Härligt! ;)

När detta producerades har jag ingen aning om (någon som vet?) men det var i vart fall inte igår.. Av beskrivningen att döma tar de för givet att man syr för hand, men så står det så fint: "Använd sicksack om Ni har tillgång till en modern symaskin".
Är det inte sött!?

Jag kunde ju verkligen inte låta bli att köpa det! Eller hm.. jag köpte två! För 5 kr st..!

Så nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska spänna upp det ena på en kilram och ha det som tavla i arbetsrummet eller om jag ska sy ett lapptäcke till Lilla L's docka av det..

Det var synd att de inte hade de andra mönstrena i serien.. Hade gärna velat ha hängslebyxan PETTER, bodyn ISSE, byxklänningen JOSEFINA eller den hjärtprydda klänningen LISELOTT..!

3 kommentarer:

Hemmabloggaren sa...

Gud va underbart, vilken raritet!

badanka sa...

galet najs!

Anonym sa...

Vilket underbart tyg, Helt galet sött.

/nina