18 januari 2009

Loppisfyndet / målarprojektet

Dessa möbelknoppar köpte jag och lilla L under gårdagens shoppingrunda på sta'n. De kommer bli perfekta till målarprojektet jag håller på med just nu - ett klädskåp till barnrummet!

Den senaste tiden har jag sett att fler och fler har hittat hit till min blogg och det tycker jag är jättekul! Just du som läser detta är hjärtligt välkommen och jag hoppas jag kan inspirera dig så att du kommer hit även i fortsättningen! Jag blir verkligen superglad för alla kommentarer jag får och det värmer i hjärtat när ni tar er tid att skriva några rader.. Tack!

Nu tyckte jag att det var dags att visa er vad det är för loppisfynd jag håller på och "renoverar"!

Det är ett klädskåp som lilla L ska få och jag köpte det i somras för 50 kronor!! (Han som sålde det frågade om jag tyckte 50 var för mycket - jag svarade ju "absolut inte" men jag är säker på att jag hade fått det för en femma om jag hade velat..!)

Skåpet är massivt och sjuukt tungt, så för att vi skulle få upp det på övervåningen bestämde jag mig för att montera isär HELA skåpet och så bära upp det del för del innan det var målat.

Så nu håller jag på och målar alla delar (och det var visst riktigt många!) i arbetsrummet uppe (tur att man hade ett relativt tomt rum!) och så ska jag montera ihop det och ta ett sista strök innan jag är helt klar!
Resultatet kommer i veckan!

2 kommentarer:

badanka sa...

ja är ju här varje dag! Din blogg inspirerar. Du har så fina foton, orden och dina idéer! Galna fynd, GRATTIS!

j e n n y sa...

Nämen, vad kul att läsa att just DU är här och läser!! Jag följer din blogg oxå - med stor entusiasm - och älskar hur du verkligen FÅNGAR DAGEN!
DU inspirerar. VERKLIGEN! =)