04 augusti 2009

project : HALL - del 1

Marrockanska betongplattor från Marrakech design - snart i vår hall!

Förra veckan påbörjades ett nytt projekt här hemma - renoveringen av vår hall.

Vi har sedan vi flyttade in i huset (snart 1 år sedan) stått ut med en otroligt hemsk hall, och varje gång det har ringt på dörren har jag bara velat gömma mig för att inte behöva skämmas över det första intryck som möter våra gäster.

Golvet - en korkmönstrad vinylmatta - har varit det största problemet och den absoluta bromsklossen. Att den skulle ut har det inte varit några tvivel om, men vi har inte hittat det perfekta golvet att lägga där istället. Klassisk svart skiffer kändes bara fööör tråkigt (stilrent - oh ja - men det var bara inte "vi"..).

När vi var i Göteborg gick jag av en slump förbi butiken Marrakech Design och halkade förstås in på ett bananskal. Där inne uppenbarade sig det ultimata golvet - äntligen!

Butiken dignade av marockanska betongplattor i härliga mönster - något jag aldrig sett förut - och jag var helt såld! Det här var verkligen vad vi hade letat efter!

Jag köpte med mig några olika provplattor som jag lade ut hemma i hallen och efter att ha "bekantat" oss med de ett par dagar valde vi ut vår favorit och skickade in en beställning!

Vilken det blev!? -Det får ni vänta och se!


Fortsättning följer..

2 kommentarer:

Rosa sa...

Blir veldig spennende å se... : )) De er dødskule de flisene!

j e n n y sa...

Ja, visst är de!!
..Din man ska ha ett stort tack för lånet av den där vattensågen! Den var kanon och sparade oss (och våra grannar i garagelängan) för otaliga mängder damm (støv)!
Merci merci!