10 augusti 2009

Årets flopp

Idag kom IKEA-katalogen.

Men åå vilken besvikelse det var..! *suck* Aldrig tidigare har jag sett en så lam katalog!

Tyckte den var helt fruktansvärt dålig - ett patetiskt försök att skapa nån slags "bohemisk-hippie-chic" stil som gick helt i dass. Det funkar liksom inte att skapa en så'n stil med nya IKEA möbler, så varför ens försöka?

Dessutom gav katalogen ett rörigt intryck och den saknade helt smak. För första gången i världshistorien hittade jag inte en enda sak jag kunde tänka mig att köpa! Katastrof! ;)

(Fast därmed inte sagt att jag inte har lust att åka till varuhuset nå'n dag..! Bäst att precisera sig så att inte sambon för förutfattade meningar om min relation till IKEA..!!)

Har ni hunnit få katalogen än? Vad tycker ni? Flipp eller flopp!??

Foto: Ikea.no

6 kommentarer:

Minmill sa...

Oj, du er jo kjempeskuffet. Jeg er spent på å se den katalogen, men klarer ikke å skaffe en før i slutten av August. Det er lenge siden jeg har kjøpt noe fra Ikea. Det jeg synes de er flinke på er hylleløsninger og kjøkken. Ellers har de ikke så mye som frister meg heller.

j e n n y sa...

Hehe!! Ja, jag är verkligen jättebesviken! IKEA brukar ju vara ett säkert kort och när det helt plötsligt inte är något som tilltalar en så börjar man ju undra..?

Fast det kanske är jag som gått och blivit en finsmakare!? ;)

Hildur sa...

Här har inte nån katalog dykt upp ännu. Om jag ens får någon. Fick ingen förra året. Men det låter ju inte alltför lovande med tanke på ditt betyg av årets upplaga. Trevlig vecka!

Hemmabloggaren sa...

Å nej är det sant?! Tyckte förra årets var en katastrof och hade verkligen hoppats på årets. Ja ja, då slipper man åka dit på ett tag i alla fall :)

Tiger sa...

Jag blev också extremt besviken på Ikea-katalogen! Rörig och dålig formgivning av sidorna över lag. Men jag har faktiskt inte läst någon annanstans än här att någon annan också tyckt det!

Hannanonien sa...

Är väl sist i världen med att läsa den, min kom inte förrän igår då jag fick specialbeställa den. Brukar sluka katalogerna annars, men nu pallade jag inte ens igenom halva, mon dieu!