27 februari 2009

Ännu ett målarprojekt

I somras loppisfyndade jag en klassisk liten docksäng till Lilla L. Vit och söt och alldeles "vanlig"..

Den har inte fångat Lilla L's intresse förrän nu - hon har kommit in i dock-perioden och det är bara dockor, dockor, dockor från morgon till kväll. Så otroligt sött och härligt att se vilken enorm kärlek dessa dockor får från vår lilla 1,5 åring!
Hursomhelst - docksängen var vit och när det vita klädskåpet flyttade in på Lilla L's rum tyckte jag det blev för mycket vitt. (Spjälsängen, bordet och kubhyllorna från Sebra är ju också vita..)

Eftersom min melodi är "mer färg åt folket" så fick ju sig docksängen såklart en omgång med penseln!

Snälla sambon målade efter uppmaning docksängen hallonrosa och det var en färg som verkligen föll alla i smaken! Jag har sagt det många gånger men det tål att sägas igen - tänk vad lite färg kan göra och vad glad man blir av färg!

9 kommentarer:

badanka sa...

vitt i all ära:-D men färg gör alla glada.
Super

bara blir så glad varje gång jag tittar in här hos dig.
Ha en fin helg

Min rosendröm sa...

Jag håller med!! Du har otroligt bra smak och det blir kanon.

trevlig helg

/nina

j e n n y sa...

ÅÅåå tack! Ni är så söta som lämnar så fina kommentarer! Jag blir verkligen jätteglad för varenda litet ord!!

Ha en fin helg alla ni! =)

Min rosendröm sa...

Tack för svaret ang tyget :-) Hihi, blev inte mer klok men det är ju jättesvårt. Får ta med mig en liten bit tapet och åka till stora varuhuset och kika på tyger och jämföra helt enkelt. Bra annledning att få en liten utflykt :-)och jag har tur att ikea bara ligger 10minuter med bil bort så det är riktigt nära.

Hoppas ni får en trevlig helg.
Vi har massa kalas på agendan så det blir en rolig helg.

/nina

j e n n y sa...

Nina - vilken lyx att bo så nära det stora varuhuset! Hade du velat hade jag kunnat skicka en liten typprovsbit till dig..!? Blev lite över och så köpte jag faktiskt lite till i onsdags! ;) Måste sy lite till dockans säng oxå!

Hemmabloggaren sa...

Den blev superhärlig. Vet inte riktigt när dockåldern inträder Vår femåring är forfarande helt ointresserad av dockor så docksängen har fått flytta ut i lekstugan så länge. Ha en härlig helg.

Anonym sa...

Tack för ditt gulliga inlägg på min blogg! Det är alltid kul med nya bloggkontakter, speciellt om det är en så mysig och intressant blogg som du har :) Kram Emmy

Anonym sa...

Hallå igen!!
Jag åkte till ikea igår och tyget var perfekt så jag köpte det till gardin och så ska vi sy ett litet draperi också. Tack för att du visade upp tyget, annars hade jag nog inte sett det. Den gula färgen stämmer inte 100procent men jag tycker inte det gör något.

Hoppas du har en bra dag.

/Nina

j e n n y sa...

Nina - vad kul att du köpte det! Ska bli jättespännande att se vad dina sömmar kan göra med tyget! Lycka till! ;)