16 februari 2009

Tavelvägg i barnrummet

På torsdagens sedvanliga loppisbesök fyndade jag en jättesöt rostavla för 35 kronor. Det fick mig att äntligen ta tag i "hänga-upp-tavlor-på-lilla L's-rum-projektet"!

Jag påbörjade en liten tavelvägg kring Lilla L's spjälsäng, med 2 speglar (som även de är loppisfynd), favoritfotot på lilla L, en bild på mig och min sambo, Isa-tavlan, ett litet grod-kort och så rostavlan då förstås!

Väggen är inte helt klar ännu - jag har tänkt komplettera med lite fler småbilder för att få en lite mer homogen känsla. Men startskottet har äntligen gått och det är kul att gå och klura på vilka fler tavlor och bilder som kanske kan komma att passa in..!

4 kommentarer:

martina sa...

Vilken fin spegel. Jag måste också ta tag i mitt lilla "tavlor projekt", mina tavlor har varit färdiga i snart ett år, men jag har haft beslutsångest var dom ska hänga!

j e n n y sa...

Känner igen det där.. Allt för ofta tenderar man att tänka för mycket.. Det är bara att slå i första spiken så är nästan hela jobbet gjort..! Då släpper alla spärrar och man kan "go crazy" och bara vara kreativ!
Om du absolut måste tänka - så tänk positiv (att det blir grymt bra oavsett hur du hänger de) och lycka till!! ;)

Anonym sa...

Helt otroligt fint!! Du har en känsla för det där med inredning helt klart. Du hittar saker som passar ihop. Jag är imponerad.

/nina

I Veras hus sa...

Love your blog! Hittade hit av en slump och ibland hittar man riktiga guldkorn, som din blogg. Du är också inlagd bland mina favoriter, hoppas d är OK?

Du har riktigt bra smak och härliga idéer!

Passa på att tävla hos mig om pris från Frankofant.