25 februari 2009

Överkast till Lilla L

Idag har vi varit en tur på IKEA. Jag har en idé om att göra ett eget skrivbord till arbetsrummet, och till det projektet behövde vi två bordsben. Så, sagt och gjort, två bordsben inhandlades samt det där övriga krafset som hör till när man är på IKEA.. ;)

Sist vi gjorde ett besök där köpte jag lite tyg och häromdagen fick jag äntligen tid att börja sy. Av metervaran "KATRIN" sydde jag ett härligt, vårgult överkast till Lilla L's spjälsäng. Jag fodrade det med fibervadd från Panduro och nu återstår bara att sy ett täcke till dockans säng också! ;)Foto: ikea.com (produktbild till vänster)

6 kommentarer:

Min rosendröm sa...

Jättefint!! Vilken härligt gul färg. Är den citrongul eller åt ägggula hållet? Letar antingen efter ett snyggt brunt tyg eller i gult till överkast i barnens lekrum men har inte hittat något bra tyg ännu. Såg att ikea hade ett blommigt tyg i brunt och rosa och det funderar jag på lite. Om det ska vara ett gult tyg så måste det vara i ägggule nyans annars funkar det inte mot tapeten så det var därför jag undrade.

/NIna

Anonym sa...

Det blev ju jättefint! Hon har en sån duktig mamma lilla L!

Anonym sa...

Nu testar jag igen, 3:e gången gillt! Kram Jessica

Anonym sa...

Hej igen! Nu när jag såg att det fungerar så kan jag ju skriva lite mer. Som du säkert vet så har jag varit inne och tittat på din blogg ett flertal gånger och jag måste säga att du är fantastisk! Vilken ork och engergi du har, man blir glad bara man kommer in på bloggen för alltid har det hänt nåt nytt. Ni har verkligen fått det fint.
Vilket härligt tyg du köpt till täcket!
Hör av mig snart igen!
Kram Jessica

j e n n y sa...

Nina - Vid min personliga färganalys av tyget kom jag fram till att den gula färgen är någonstans mittemellan citrongul och äggul! (Tråkigt svar kanske..!?) Den är väldigt klargul, med mycket "studs" i färgen..
Blev du något klokare av det svaret!?? ;)

Jessica - så kul att se att du är här och läser och kommenterar! Alltid kul att veta vem som döljer sig bakom siffran i besöksräknaren! Hörde att ni skulle tapetsera hemma - spännande! Blir det bra!?? Lycka till och hälsa familjen! Kram!

martina sa...

Härlig gul färg, jag var också sugen på lite gult så jag har köpt lite nya kuddar. Kul att docksängen fick bli uppiffad och bli färgglad. Jag börjar "våga" köra på lite mer färg här hemma, jag har varit vit länge nog och visst blir man lite gladare med färg i hemmet!