22 februari 2009

Fotografier på väggarna - mitt 100:e inlägg!

Det är något speciellt med ett helt nyrenoverat hus - nymålade och nytapetserade väggar, släta och fina, utan en skråma..
Det sista man vill är att slå in en spik eller skruva i en skruv.. Bara tanken gör ont!

Därför har det dröjt lite väl länge innan vi lyckats pynta våra väggar och hänga upp lite tavlor.

Det första som kom upp på väggarna var Keep Calm tavlan i hallen. Sen följde mammas mästerverk i Loftstuen. Och förra veckan fick jag ju ett ryck och smällde upp ett helt tavelpotpurri på Lilla L's rum.

Och idag så vaknade jag med känslan av att isen var bruten och att det var dags att få upp lite mer på väggarna! Så - sagt och gjort - äntligen fick jag hängt upp några av mina fotografier!
-Bilder jag hade med på vår examensutställning när jag läste till fotograf.
Blir lite smått nostalgisk när jag ser dem - genuint hantverk - bilder fotade med riktig film - där filmen framkallats för hand - och sen - så många timmar i mörkrummet bland alla kemikaliedoftande bad. Så äkta!

Och så långt ifrån lite photoshopande och en expressutskrift i den sista fotoaffären i sta'n..

Dessa tre handkopierade bilder i 50 x 70 hänger nu i loftstuen - den längst ner kanske lite oroväckande långt ner med en 1,5 åring i huset.. Men det är lika bra att vänja henne vid mammas galna inredningsidéer redan nu..! ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ursnyggt! Passar perfekt där!

martina sa...

Precis så har jag också känt, vi har bott in oss nu ett år och när allt är nyrenoverat vill man inte upp med vad som helst. Men nu är jag sugen på att få det lite hemtrevligt så vår egengjorda "kladdtavla" ska upp, samt en tavelvägg och en stringhylla... Sen blir det nog något liknade som du hängt upp, sambon vill ha stora svartvita tavlor och det är ju extra roligt när man tagit dom själv! Ha en bra dag

Min rosendröm sa...

Precis så är vi också!! Vi har nästan inget på väggarna vet fortfarande inte vad vi vill ha på väggarna tex i vårt sovrum eller i allrummet.

Visste inte att du är fotograf, jättefina bilder. Väldigt häftiga.
Jag gick estetisk på gymnasiet så jag vet precis hur det luktar i fotolabbet och hur fort tiden går, helt plötsligt är klockan 19 på kvällen och skolan slutade 17.

/nina

Hemmabloggaren sa...

Å vilka snygga tavlor. Tycker det är så svårt att placera tavlor och få det att se snyggt ut men du lyckas verkligen.

j e n n y sa...

Hej på er!

Tack för era snälla kommentarer! Å så skönt att höra att man inte är ensam med att vara superfeg och superseg när det gäller att få upp något på väggarna! ;)

Martina - jag är verkligen jättenyfiken på att se hur er "kladdtavla" blir!! Ska bli såå spännande!

Nina - Visst är det så att det är 2 saker här i livet som fullkomligt äter upp tiden - datorn och mörkrummet..!?!?! ..Det är lite svårt att få tiden att räcka till när man har bägge som hobby..! ;)