13 februari 2009

En regnbåge i fönstret

Jag är verkligen supernöjd med vårt husköp. Läget är perfekt för oss och ytorna kanon. Men ska jag nämna en dålig sak så är det fönstren.
Eller fönsterbrädorna rättare sagt.

De är så smala att inga krukor av standardmått får plats och att hitta supersmala varianter är närmast hopplöst. Dessutom har vi ju såklart element under fönstren och eftersom jag är konstant frusen går jag alltid och skruvar upp värmen. Detta resulterar helt enkelt i att alla blommor (som jag lyckats hitta smala krukor till) får värmeslag och dör.
Så, vad sätter man då i fönstren!??
Vad har ni kära läsare?

Vårt fönster i loftstuen har precis fått ett nytt utseende. Vid de senaste loppisbesöken har jag hamstrat glasvaser i regnbågens alla färger, så nu har jag ett helt spektra i fönstret! Blev kanonfint och det är kul att se hur "fönstret" ändrar sig beroende på hur ljuset faller genom de olika glasvaserna.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - man blir ju så glad av färg!

6 kommentarer:

All is pretty sa...

Fint med färg och så kul med loppisfynd!

Vi har samma problem med de smala fönsterbrädorna, våra är nog till och med smalare än er. Funderade ett tag på att tillverka egna och sätta upp men har givit upp tanke. Således har vi ingenting i fönstrena, några små ljusstakar i ett rum men annars inget.

Har också letat med ljus och lykta efter fönsterlampor som hänger eftersom inte heller några lampor får plats i fönstrena men utan resultat, tills jag fick en fin platt glaslampa från Isabell i födelsedagspresent förra året. Den gör sig bra i fönstret och nu när jag var i Sverige sist hittade jag en fin fönsterlampa i något reklamblad (minns såklart inte vilket men det gör nog mina föräldrar) så en sådan ska inköpas till köksfönstret och gästrummet vid nästa Sverigebesök!

j e n n y sa...

AAh I see..!
Då får du hemskt gärna återkomma med hur lampan ser ut och vart den gick att köpa, för vi har ju såklart det där lampproblemet vi oxå! ;)

Anonym sa...

Vilken härlig färgklick! :)
Tycker det är svårt att veta vad man ska placera på fönsterbrädan rent generellt... men olika typer av ljusstakar fungerar alltid (är en ljus-o-holic ;)!

Förresten, vilket fantastiskt fint klädskåp du har i inlägget lite längre ned! En dröm, speciellt efter din makeover! :)

martina sa...

Här har vi inte det problemet, men du har ju löst det bra med fina glasvaser. Jag har också några som jag hittat på loppis, men jag utökar gärna min lilla samling!

All is pretty sa...

här finns många fina fönsterlampor: http://www.markslojd.se/?Link=Products/Product2.aspx?BaseColor%3d10640%26ItemId%3d10639

trotsig sa...

Vi har samma fönsterbrädor på övervåningen, men jag gillar det. :)