08 februari 2009

JÄTTEsnygg lampa till loftstuen

Bloggen tog som ni märkt en oplanerad paus på sisådär en vecka, men nu har jag laddat datorn med massa nya bilder från hemmet, för det har faktiskt hänt en del! (Eller hrm.. shoppats en del..!)

Vi har helt tills nu saknat taklampa i loftstuen (allrummet uppe) men för ett tag sen fick jag en bild på näthinnan av hur jag ville att den skulle se ut. Satte mig en kväll och letade igenom hela internet efter just "min" lampa men utan resultat.

Så jag kom fram till att jag var tvungen att göra en själv! Åkte till myrorna och hittade en hyfsat bra lampskärmstomme och sen tog vi en sväng till Ikea där jag gick raka vägen till textilavdelningen och klippte till lagom mängd svart tyg. Tanken var att jag skulle klä om skärmen och på så sätt få en svart jättelampa.
På väg till kassan passerade vi belysningsavdelningen, och där, mitt framför ögonen hänger DEN lampan! PRECIS en så'n som jag hade tänkt mig! En jätteskärm i svart till värsta loppispriset! 249 kronor!

Den åkte ner i kundvagnen direkt.

Jag kan inte hitta den på Ikea's hemsida och det var väl därför min internetjakt blev resultatlös. Men den heter iallafall JÄPPLING och fanns i svart, vitt, rött och grönt och var såklart en nyhet. Den mäter hela 75 cm i diameter så det är en riktig jätte. HELT PERFEKT i vår loftstue!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den var supersnygg!!! en sådan skulle jag vilja ha i barnens lekrum och i grönt. Hur är den ljusmässig, sprider den ljuset bra?

/nina

martina sa...

Wow maffig lampa, du kan fixa du blev jättebra!

Hemmabloggaren sa...

Shit, den är superläcker verkligen.

j e n n y sa...

Hej söta ni!! Tack för era kommentarer!

Nina (fyraihuset) - ljusmässigt är lampan kanon! I och med att skärmen är så stor så sprider den ljuset jättebra! ..vi köpte sån där extra stor glödlampa också, så det gjorde nog sitt oxå. Inte minst estetiskt..! ;)