08 november 2008

Bord och stolar till köket

Fröken nattsudd har tillbringat fredagskvällen framför teven med laptopen i knäet - ivrigt letande efter de perfekta köksmöblerna i cyberspace. Har ju förstås hittat massa fint och har lyckats minimera mina val till 2 (imponerande för någon med värsta beslutsångesten va!?).

Förslag nr 1 är bordet Tavolo XZ3 från Magis i kombination med stolen Tolix.

Förslag nr 2 är bordet Aero från Furniturebox.se i kombination med stolen Eames plastic chair från Vitra. (Svårt att välja mellan metall- eller träunderrede..)

Prislappen har jag inte vågat tänka på ännu och jag hoppas att min sambo inte heller kommer göra så.. ;)

Men nu behöver jag lite råd! Någon som har erfarenheter av följande möbler? Tolix stolen är ju så grymt snygg, men ser lite hård ut - är den det?? Vilken kombination röstar du på!? 1 eller 2? Gör din röst hörd!! ;) ..tack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei bästis! Har ikke turt å skrive noen kommentar til den supre siden din tidligere, men jeg ser nå at jeg er nödt til å skrive noen ord da jeg er bekymret for pengene :) Du er vannvittig flink med ideer og du har virkelig gjort noen gode kjöp, men syns det er rart at du sjelden legger frem prisen på de forskjellige gjenstandene du legger opp på siden din ;) Er det en baktanke med det tro??

Syns alternativ 1 er det kuleste men hva er prisen på det?
//Din S

Anonym sa...

Ser forresten for meg endel overtid fremover:)

j e n n y sa...

Ha ha ha!!

Hej älskling!

Så du är här inne å kikar!?!? Sweet!
Det där med priser behöver du inte tänka på.. (Jag tänker tillräckligt på det redan..!) *ler*
Men visst, vill du jobba lite övertid så att din kära darling kan få köpa dyra designermöbler och tillfredställa sitt stora ha-begär, så lovar jag att älska dig ännu mer än vad jag redan gör..! ;)

Puss!