01 april 2009

project : VIMPLAR - del 2

Nu så!
Nu är vimpellinan på plats i Lilla L's rum!

Efter mycket funderande fram och tillbaka om var och hur i rummet den skulle hänga, så hamnade den till slut utmed väggen och fick genast en dubbelfunktion - dekoration OCH gardin! Kalas!

Ni som följt med på bloggen ett tag vet att jag är lite småallergisk mot traditionella gardiner och att jag gör allt jag kan för att komma på nå't att hänga i fönstrena som inte är SÅÅ vanligt och tråkigt.. Det här blev ju ett perfekt alternativ! Mycket ljusinsläpp och härligt, karamelligt, lekfullt! Å så känns det som om varje dag är en fest när man har vimplar i rummet!

Åå vad jag önskar att jag hade 15 barnrum till att sy vimplar till - för det var faktiskt jätte- jätteroligt!! =)

12 kommentarer:

Mamma sa...

Otroligt häftigt!! Så fint! Jag är såååååå stolt över dig!
Kraaam!

badanka sa...

FIN FINT!!!!!!!!!!
:-D

Ha en härlig dag

Krickelin sa...

Men kors vad fint, jättesmart med tapeten, blir väl lite styvare då antar jag. Kul att du är tillbaks. :)

Min rosendröm sa...

superfint!! SÅ fina färger och passar perfekt som gardin också.

Hildur sa...

Jättefint! Jag gillar verkligen tanken att använda vimplarna som gardin. Hmm... nu fick jag ytterligare idéer. Främst till skyltning i "min" färgaffär. Trevlig vecka!

Hemmabloggaren sa...

Inga problem, skicka dem till mig bara :D

All is pretty sa...

Så fint det blev! Och vilken bra idé att göra dem av papper. Detta ska jag också testa, passar perfekt att hänga upp i gardinstången som sitter kvar i Nils rum (fast utan gardiner)!

Är fortfarande lite nyfiken på var utanför Oslo du bor ;)

I Veras hus sa...

Jamen, du kan få göra till mig, så har du nåt att göra :)

Väldigt fint blev det!

j e n n y sa...

Hej på er!

Tack för era snälla kommentarer!
Det blev verkligen jättefint att ha vimpeln som gardin - utifrån ser det helhäftigt ut!

Krickelin-Krickelin - måste säga att det var kanon att göra den i papper! Blev styvt och fint och raka kanter och inga "knöliga" sömmar.. Rekommenderas!

ALL IS PRETTY (ingela) - Hoppas jag får se hur din vimpel blir sen då!! Och vart jag bor? Övre Romerike! Och du?

Veras hem - ja, kanske skulle ta och göra det!?

Ha en fin helg alla! Kram!

Designdrömmar sa...

Vad fina vimplar du gjort.

Kram Åsa

martina sa...

Perfekt att du slipper gardin för nu behövs det ju inte med dina fina vimplar! Jag funderar på en Inez datumtavla... fast jag vet dock inte vilken färg... Är du intresserad att göra en?!

Anonym sa...

Åhh, guuu vad du är duktig! Du önskar att sy fler vimplar säger du!? Jag lägger GÄRNA in en beställning. Min dotters rum går i samma färger som din dotters, dvs samma gröna nyans som hon har på stolarna, cerise och ljusrosa. Faktum är att hon också har det fina "siffer-box-tornet" och en fatboy i cerise. Kan du fortfarande tänka dig att sy vimplar till försäljning? Vad kostar det? Vore jääättetacksam om du hade tid och svara! (Det var även jag som frågade om bokstavs- och sifferkorten i ett annat blogginlägg!)

Hoppas på att höra från dig!

Min email är:
malmal77@hotmail.com

En fråga till, var kommer de fina stolarna ifrån? Påminner om Magis stolar! Riktigt läckra!

Må så gott!!

/Malin M