11 april 2009

Gult påsk-ris

För sisådär 3-4 veckor sedan började det klia lite i påsk-pyntar-fingrarna. Men jag tyckte det var lite väl tidigt att väcka kycklingarna, så jag dröjde lite. Ända tills jag i måndags insåg att påsken redan stod för dörren! Så då satte vi igång och påskpyntade!

Jag tycker det är jättefint med helt neutralt påsk-ris med bara några få ägg, men i år tänkte jag vara lite crazy och målade påsk-riset knalligt signalgult! Härligt uppiggande!

På Panduro köpte jag ganska stora vita ankägg som jag tänkte hänga i riset. Enda problemet var att få tag i en vas i passande storlek.. Jag tror vi letade igenom varje affär i hela sta'n innan jag till slut hittade en lagom stilren glasvas modell större. Dyr, men estetisk. (De där orden hör väl ihop, va'!?)

Väl hemma pyntade jag och Lilla L det gula riset och allt var frid och fröjd och alla var nöjda och glada.

Några timmar senare tyckte Lilla L att påskriset var ivägen när hon lekte med dockvagnen. Så hon körde helt sonika på glasvasen i hopp om att den skulle flytta på sig.
Det gjorde den - allt åkte i backen och den dyra, fina vasen gick i tusen bitar..

Då tyckte inte hennes mamma att påsken var särskilt glad.. ;)

Inga kommentarer: