04 april 2009

Nytt Lauritz-fynd


Matteo Grassi stolar som jag ropade hem på nätauktionssidan Lauritz igår. Foto: Lauritz.com

Igår hade hela familjen hemmadag.
Jag hade ledigt, sambon hade jobbat natt och Lilla L var hemma från dagis eftersom hon var sjuk.

När Lilla L sov sin förmiddagslur passade jag på att ta den sedvanliga surfrundan och botaniserade lite på nätet. (Sambon låg ju också och sov eftersom han hade jobbat..)

På favvosajten Lauritz.com hittade jag några riktigt läckra stolar som hade passat perfekt till vår matsalsdel. (Okej - jag erkänner - hade egentligen spanat på dem hela veckan..).
4 stycken Matteo Grassi stolar i cognacsfärgat läder som kompletterar de 2 liknande stolarna jag har sedan tidigare. Auktionen skulle klubbas 20 minuter senare.
Efter mycket dividerande slängde jag in ett bud, men blev överbjuden direkt. Så slängde jag in ett till och blev även då överbjuden. Så jag tänkte "det här går aldrig" och slängde in ett till.
Och VANN auktionen!

Första tanken var (ursäkta språket!): "Oh shit, shit i helvete vad faan har jag nu gjort!?"
Andra tanken var: "Åå nej, nej, nej, nej vad ska jag säga till Sambon!?"
Tredje tanken var: "Faan - har vi råd med det här!?"

Sen började jag lite smått hysteriskt smida planer för hur och när jag skulle berätta för sambon att jag just spenderat de sista sparpengarna på ytterligare en nätauktion..

Eftersom jag är sjukt dålig på att uppvakta min Sambo med frukost på sängen och han faktiskt är sjukt bra på att uppvakta mig så såg jag nu min chans.

Jag smög in i sovrummet med en något nervös uppsyn och med frukostbrickan i högsta hugg.
Sa: "Godmorgon!" med så ljus och fin stämma som jag bara kunde, varpå jag frågade: "älskar du mig?".
-"Ja, selfølgelig" svarade Sambon.
-"Vad som än händer?" frågade jag.
Varpå han svarar:
-"Hva har du NÅ kjøpt?!?".

Oj.. Det där gick ju bra.. Eh..
Han känner mig visst alltför bra..! ;)
Men tror inte också ni att de kommer passa bra till de andra 2 stolarna?!

10 kommentarer:

Sssss sa...

Haha, du er god du;) Takk for frokosten. Stolene passer perfekt inn med de du kjøpte sist! Siden spisestuen nå mest sannsynlig er tidligere klar, betyr det vel at terrassen er nærmere?

Ha en fortsatt fin dag! Love you

j e n n y sa...

Haha!
Är det kära sambon som är här inne å läser.. Du hade väl hoppats på att jag skulle publicera priset så du fick reda på det va!? ;) Men nää.. tänk inte mer på det darling! Hehe!

Och jaa.. du har helt rätt i att ditt terassbygge klättrar ett steg uppåt på listan i och med att jag nu fått avklarat ett moment..

Love you too!

Jessica sa...

Fräcka stolar! Ska bli kul att se hur de passar in hos er. Väntar på ett foto:-)
Ha en go dag!
Kram på er alla:-)

j e n n y sa...

Jessica - Så fort stolarna anländer från Köpenhamn kommer bilder här på bloggen! Sen måste vi ju se till att fixa ett matchande bord oxå..
Ha en fortsatt fin helg och hälsa familjen!! *kram!*

Gunn sa...

Hehe, den reaksjonen har jeg også hatt en del ganger etter å ha gått amok på ebay :-) Kom nettopp over bloggen din gjennom I Veras hus og må bare si at det ser ut som dere får et kjempeflott og personlig hjem!

Vennlig hilsen Gunsan

Min rosendröm sa...

Hihi va rolig du är. De är supersnygga stolarna och det ska bli kul att se hur det blir sen.

/Nina

Hemmabloggaren sa...

Absolut, de är ju ett måste - grattis!! Känner igen det där med ångest direkt efter man lagt budet, he he. Men det brukar som tur är lägga sig efter ett tag.

Kram

Krickelin sa...

Grattis till köpet. Såååå himla snygga.

monica sa...

Hej på dig!fantastiskt snygga stolar,du har lyckats igen med det där lilla extra!!Det är ju himla tur att du har en så förstående sambo:)Glada påskkramar till er alla tre!kram Monica

All is pretty sa...

Ha ha, dagens skratt! Lästa högt för maken och även han skrattade gott!

Fin-fina stolar förresten, de kommer säkert att passa in utmärkt hos er!

Jag har faktiskt gjort vimplarna och fått upp dem idag efter all inspiration från dig, bildbevis kommer inne hos mig så småningom. Jag blev hur nöjd som helst, tusen tack för idén att använda papper istället för tyg!