20 april 2009

Bokstäver från Bruka Design

Vi var ju som bekant på Sverigevisit i påskas och då passade vi på att ta en tur inom relativt nyöppnade inredningsvaruhuset Nordik. (För er som bor i Göteborgsområdet ligger butiken i Partille..)

Vi var på soffspaning men hittade ingen passande. Fast det fanns väldigt mycket annat fint och plånboken hade nog kunnat bli riktigt tom om jag inte hade hållt hårt i den..
Nu blev den bara halvtom.. ;)

Jag köpte lite fina bokstäver (nä, jag har fortfarande inte tröttnat på bokstavstrenden - bokstäver är otroligt tidlösa!) i krom som nog ska få pryda en vägg i vardagsrummet. Ett budskap till mig själv och min familj om att fånga dagen och leva i nuet. Kan aldrig bli påmind för många gånger om det..!


(Bokstäverna kommer från Bruka Design Stockholm och är ca 9 cm höga.)

5 kommentarer:

esmaralda sa...

Hei Jenny!
Takk for koselig hilsen!
Så nydelig blogg du har!!
Og FORRRR et fantastisk hekleteppe!!! Likte godt disse bokstavene dine også, og har veldig sansen for ordene som bokstavene ble til. Vi glemmer så alt for fort hvor godt vi har det i hverdagen kjas og mas.
Lykke til med teppet ditt,
og ha en deilig rød mandag!
fra esmaralda

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

fint :) "carpe diem" absolut :)

Vad roligt att du hittade till min blogg sa jag kunde hitta till din :)
Jag blir sa glad over kommentarer. Roligt att kommunicera med desgin intresserade folk :) Det ar sa man lar sig nytt, ju :)

Din blogg ar jatte fin och fylld med bra inspiration. Har inte hunnit ga igenom din blogg an men ska gora det under veckan. Ser ut att finnas mycket fint :)

Ha't sa bra

Ninas Drops sa...

Hello...
Takk for hyggelig hilsen inne hos meg=)
Alltid koselig med for meg nye bloggere=)
Jeg har linket deg til hos meg, så hit kommer jeg gjerne igjen...
Kule stoler som du har kjøpt på auktion..moro..Har faktisk aldri handlet slik jeg, men en dag blir det vel min tur og...er så redd for at jeg skal bli hekta hi hi...
Ha en fin dag videre, så snakkes vi=)

Jessica sa...

Tjenare! Nu har jag varit inne och tittat i din blogg igen.... Det här med bokstäver börjar så smått intressera mig också (tack vare dig), får se vad jag hittar på. Hoppas ni återhämtat er efter magsjukan.
Kram på er!

Anonym sa...

Googlade på Väggbokstäver och hittade din sida.....mkt inspirerande:)

Jag ska till Sthlm alldeles snart och vet nu tack vare Dig vart jag ska gå och köpa superläckra väggbokstäver till vårt kök!

Hälsningar
Em i Dalarna