11 mars 2009

Äntligen hemma

Jag har ju helt glömt att berätta att stolarna jag köpte på nätauktion för ett bra tag sedan nu äntligen är i hus! Eftersom de fanns i Danmark skulle frakten bli ganska dyr om jag ville ha transport hit till Oslo, så istället bad jag dem frakta stolarna till barndomshemmet i Göteborgsområdet. Och där har de stått ett bra tag - men när mamma kom på besök senast hade hon med de i bagaget!

Tanken är att jag ska ha de två stolarna + 4 andra (en helt annan typ - dock inte inköpta ännu) kring matsalsbordet i vardagsrummet.. Men önskelistan till hemmet är lång och det finns annat som prioriteras först, så matsalsbord och ytterligare stolar lär nog vänta på sig..

Jag tycker de är sjukt snygga och det cognacsfärgade skinnet passar verkligen kanon till Osborne & Little-tapeten i vardagsrummet, men jag ska ärligt erkänna att de kanske inte är av den bekvämaste sorten...

Men det viktigaste är väl att de ser bra ut - eller!?? ;)

7 kommentarer:

Min rosendröm sa...

Va snygga dom var och ser ut att passa jättebra till tapeten. Kul att göra auktionsfynd.

/Nina

Anonym sa...

Tjenare! De passar ju perfekt:-) Roligt när man gör fynd som passar så bra i rummet. Har faktiskt blivit inspirerad av er så att vi har tapetserat om i både vardagsrum och kök. Nu är det inredning som gäller, det är lite spännande:-) Du har gett mig mycket inspiration ska du veta:-) (Jonas bara suckar)ha,ha

Hemmabloggaren sa...

Apsiluut! Sitta kan man göra i andra möbler :D

Anonym sa...

jättefina. man får finsitta lite försiktigt och inte så länge i dom. underbart fin blogg du har. är glad att jag hittade den och lägger dig i min lista om det går bra!

Julia sa...

Jag håller med fnurr..fin blogg! :)

Agent586 sa...

Åh de där stolarna har ju jag! Har ärvt dem så jag undrar om du vet var de kommer ifrån, och kanske lite på ett ungefär vet vad de kan tänkas vara värda. Har en i sovrummet och inser nu att jag inte riktigt vet vart jag har magasinerat de andra två....

j e n n y sa...

Agent 586 - jag vet egentligen inte så jättemycket om de där stolarna mer än att de är grymt snygga! ;)

Men jag tror att de är danska och från 60-talet.. Har läst det någonstans. Men vem som designat vet jag inte.. Du får gärna berätta om du lyckas ta reda på det!!

Och priset - jag har sett så'na här stolar gå för mellan 3000 - 5000 kr/st på auktion, fast jag kom billigare undan med mina två..

(har du läst mitt tidigare inlägg?)

http://projectathome.blogspot.com/2008/12/yes-yes-yes.html

..Du får höra av dig innan du lägger ut dina stolar till försäljning, så kanske man kan få första tjing!? ;)