08 mars 2009

project : SKRIVBORD - del 2

Det egendesignade och egenhändigt ihopsnickrade skrivbordet är nu färdigt och på plats! Vilken lycka!! Det är helt underbart med ett skrivbord som är över 2 meter långt - här ska jag väl ändå få utrymme för massa kreativitet!?
Bakstycket smälter in riktigt bra i väggen och döljer alla (kommande) sladdar till pc, skrivare, lampor mm samt ett eluttag. Otroligt befriande att slippa se alla ledningar (och dammet de samlar..!).

Inser i detta nu att jag kanske skulle tagit lite fler bilder så man förstår principen med bakstycket, men nu är det på tok för mörkt för fotografering så ni får använda fantasin.. ;)
Den härligt solgula lampan köpte jag på torsdagens loppis. Gav 10 kronor och fick glödlampan på köpet. Även den charmiga trästolen är en frukt av loppisbesöket. Den gav jag 30 kronor för så jag är absolut nöjd (40 kronor för kontorsrekvisita är väl inte dumt!?).

Det enda som fattas nu är att vi ska få fixat trådlöst internet så att pc:n kan flytta från tv-soffan till arbetsrummet och, sist men inte minst, att det kreativa kaoset ska infinna sig..! ;)

14 kommentarer:

Min rosendröm sa...

Jättesnyggt!!! Verkligen kanon.
Vilka fynd du gör på dina loppisrundor, här är det svårt att göra fynd, iallafall om det skall vara billigt. Lampan var inte billig men den ville vi verkligen ha så vi stod i kö när loppisen öppnade, kvällen innnan loppmarknaden visar de bilder på vad som kommer att säljas nämligen :-D.

/Nina

Anna Eman sa...

Verkligen fint! Jag önskar såå att jag hade tillgång till någon loppis, inte bara på sommaren... Bra jobbat i alla fall! :)

Anonym sa...

Det blev ju jättesnyggt!

martina sa...

Vad roligt att ni har fixat ihop det själva, för det blev ju snyggt! Jag hade en likadan gul lampa på mitt rum när jag var liten, den skulle jag gärna haft idag! Smart och framför allt skönt att slippa sladdarna! Ännu ett lyckat projekt Jenny!

Hemmabloggaren sa...

Wao vilken lycka och snyggt blev det också.

Krickelin sa...

Blev ju superbra, min man är impad av er sladdgömma och jag tycker att helhetsbilden med fina fynd och ett vannsinnigt snyggt skrivbord blev kalas.

j e n n y sa...

Tusen tack för era snälla kommentarer! Blir så glad när någon av er skriver en rad!
Idag har jag haft storstädning i det nya arbetsrummet. De sista flyttkartongerna (ja, det fanns faktiskt några kvar...!) har packats upp och alla kontorssaker har stuvats in i några gamla skåp. Det var kanon med ett superstort skrivbord när man sorterade och ordnade - trodde aldrig att så mycket kunde få plats! *nöjd!*
Ha en fortsatt fin kväll allesammans! ;)

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Skitsnyggt på ren svenska! Så härligt med en gula lampan till. Kanske en gul ballografpenna skulle passa bra till?!!

Härligt att kunna få undan sladdarna på det sättet!

Ha en fin tisdag/Caroline

Unknown sa...

Ja men det blev ju ungefär sâ j*kla snyggt som jag trodde! Toppklass! Ja, det skulle vara kul med en bild pâ bakstycket om inte minst för den dan man skulle försöka snickra ihop nât sânt själv! :)

Sâ fint med gula lampan och jag älskar din stil som skiljer sig sâ frân "trâkiga" svenska vita likadana inredningar, vintage forever! :)

Ha en bra dag!

Maria sa...

Hittat hit för första gången!
Härlig arbetsyta. Speciellt när den är så tom och verkligen inbjuder till kreativitet. Blir fort fullt när man håller på...

Anonym sa...

Vilken härlig arbetsyta! Den gula lampan är superhärlig!

Kram
/Johanna

All is pretty sa...

Snyggt och praktiskt - sånt gillar vi! Och så fin lampa, hade helt glömt bort att jag hade en sådan fast röd i mitt gamla flickrum. Nu har pappa fått i uppdrag och gå upp på vinden och se om den finns kvar, hade passat perfekt i vårt kontor som jag har tänkt att uppgradera lite så jag faktiskt börjar använda det och inte bara sitter vid köksbordet och skapar...

angelmax sa...

kul att hitta din blogg, vi har oxå ett extremt långt skrivbord som är toppen, vi köpte en ekköksbänkskiva som går från vägg till vägg i vårt sovrum, på ena sidan framför fönstret står min symaskin (alltid redo) och på andra sidan står datorn. Perfekt som du sa för kreativt kaos! Önskar bara att jag var så "hittigpåig" som du och byggde nått som gömde alla dessa f...annade sladdar

Hannanonien sa...

Vad duktiga ni är och vad fint det blev! Lampan är toppen, jag har den själv som sänglampa.