04 mars 2009

Pippi på gamla ramar

För ett tag sen fyndade jag massa små antika ramar på min sedvanliga loppisrunda. Tror jag gav en tia för 5-6 stycken.. Tyvärr har de har blivit liggande i shoppingpåsen eftersom jag haft så'n ångest över att slå in spikar i våra fina, nyrenoverade väggar..

Men i lördags var det dags att ge dem ett nytt liv! Jag köpte ett roligt litet vykort som jag tyckte passade på Lilla L's rum och satte saxen i det. Klippte ut den gula pippin och bytte ut det dammiga, gamla motivet mot just den. Tyckte det blev riktigt roligt, men kanske lite väl kitchigt för Lilla L's rum!? Ska ta och leta lite fler bilder att rama in så får vi se om jag vågar hänga upp dem och vart de hamnar i såfall. Lilla L's tavelvägg skulle ju kanske behöva kompletteras..!?

7 kommentarer:

badanka sa...

supernajs!
:)


Hittade en fin butik http://www.precious.no/

Min rosendröm sa...

det var supersött!!! Det tycker jag absolut du ska sätta upp.

/Nina

Krickelin sa...

Vilken jättefin blogg du har, blir verkligen inspirerad av ert hem. Kommer tillbaks.

Anna Eman sa...

You're welcome! Du behöver säkert några extra kalorier... ;) Trevlig helg!

Anonym sa...

villken härlig blogg du har! en fråga hyllblocken i din dotters rum vart är dom köpta och vad kostade dom? kram caroline i Piteå

j e n n y sa...

Caroline - kubhyllorna i min lilla prinsessas rum kommer från danska Sebra - http://www.sebra.name/

Jag hade jättesvårt med att få tag i några, för de var slutsålda överallt. Till slut beställde jag från norska "Mortil3" - http://www.mortil3.no/shop.asp?mp=5211598&level1=5331983.

Ser ut som om just de vita är slutsålda där nu, men hos "Mitt rom" finns de fortfarande kvar!

http://www.mittrom.no/comersus/store/comersus_listItems_supp.asp?idSupplier=15

(Fast det är ju en norsk webshop då..)

De kostar ca 950 NOK, så de är ganska dyra, men mycket snyggare än billigare kopior eftersom de har dold upphängning..
Hoppas svaret var till din belåtenhet! ;)

Ha en fin helg!

Carola W sa...

Hej det här kanske låter lite konstigt, men jag letar överallt efter precis sådana ramar som du visar här ovan med din fina pippi. Du kan inte tänka dig att sälja dem till mig? Är de andra lika dana förresten? Kan ta ett nej, men jag måste i alla fall fråga.
Mvh Carola tele: 070-2588408