13 mars 2009

I behov av lite ljusa idéer..

Lampan "Fame" med krispiga glasprismor. 1295 NOK från Living. Foto: Living.no

Jag har bloggtorka.
Bloggtorka, bloggtorka, bloggtorka.

Så var det sagt.. ;)

Har massa kreativitet inom mig och jag skapar för fullt, men inget som är färdigt för presentation ännu..
Och jag vill ju att den här bloggen ska handla om vad som skapas innanför husets fyra väggar. Så därför glesar det lite mellan inläggen..

Jag älskar att surfa runt på bloggar med inredningsnyheter, trendanalyser och överdådiga inspirationsbilder, men när det kommer till mitt eget bloggande vill jag hellre vara realist än drömmare. Det vill säga att jag hellre bloggar om det jag faktiskt gjort/skapat/köpt än det jag går och längtar/suktar efter..

Därmed inte sagt att jag inte har en låååång önskelista till hemmet - för det har jag - absolut!

Men som sagt - jag tycker det är roligare att ha något konkret att komma med! Alla kan drömma men inte alla kan skapa.. ;)

Hursomhelst - i denna bloggtorkans vecka när inget konkret kan visas, måste jag nog ändå ty till drömmarna, och visa denna läckra lampa som faktiskt står överst på önskelistan just nu. Den ska få hedersplatsen över matsalsbordet i vardagsrummet och jag tror det kan bli härligt dynamiskt med kombinationen läderstolar, glasprismorna i lampan och eventuellt ett bord i betong (som också står på önskelistan..!).

Njut fredagen kära läsare!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lite torka är helt okej:-)Underbar lampa du har på din önskelista, det du skriver om betongbord ska bli roligt att se (har svårt att föreställa mig detta). Ha en go fredag, kram!

Min rosendröm sa...

Jag tycker inte du ska känna så. Du har en sådan fin och unik blogg som verkligen visar vackra bilder av ditt hem.

Mina favoritbloggar är sådana som din som visar bilder från hemmet och gärna gamla prylar.

Trevlig helg.

/Nina

Anonym sa...

Hej !Ja blir helt matt när jag ser din kreativitet,och ditt ide`spruteri, hade varit skitglad om jag haft en promille av det du har,så om du får torka nåra dar så e de helt ok,det varar nog inte så länge om ja känner dig rätt.väntar ivrigt på mer.kram Monica

Min rosendröm sa...

Tack Jenny för kommentaren inne hos mig :-). Jag tar det som en stor komplimang och blir jätteglad.

/Nina

Anonym sa...

Hej Jenny!
Har varit inne på din sida
Trevligt att se hur ni håller på och inreder ert hem .
Nu blir du förvånad
Hälsningar Mormor

badanka sa...

Men vad jag saknar din blogg!

j e n n y sa...

Va' go'a ni e'! =)

Och så kul det är med alla släktingar som hittar hit! Till och med Mormor! Imponerande och jätteroligt!
Ni får komma hem till oss "live" en dag oxå!

Kram!