30 december 2008

YES YES YES!!

Det vinnande budet på dessa stolar på auktionssajten Lauritz var mitt! Foto: Lauritz.com

ÄNTLIGEN!

Kommer ni ihåg de där skinnstolarna jag berättade om för ett tag sen? Som låg ute till försäljning på auktionssajten Lauritz.. Jag ville verkligen, verkligen ha de stolarna, men slutade att lägga bud när priset skenade iväg.. 4 stolar + ett bord klubbades för 13 500 kronor!

När jag nu i mellandagarna surfade runt på samma auktionssajt fick jag syn på exakt likadana stolar! Denna gång var det 2 färre samt inget bord, men det passade mig perfekt för det var egentligen bara 2 stolar jag var ute efter.. Jag har bevakat auktionen de senaste dagarna och gått med 1000 fjärilar i magen. För en timme sen skulle det avgöras. Jag hade lagt in bud och låg med det högsta budet länge, men så 3 minuter före sluttid började nån annan bjuda mot mig! Gissa om pulsen var hög!

Jag fightades med nabbar och klor, kronor och ören och VANN till slut AUKTIONEN!! =)
Yes, yes, yes! Är såå glad!! =)

Och vilket kap jag gjort - jag fick 2 stolar för 2100 DKK! Har sett samma stolar i antikaffär för 4500 kronor styck!

Behöver jag säga att jag svävar på små rosa moln!?!!

3 kommentarer:

martina sa...

Jag förstår att du är helnöjd! Det var ju ett bra pris! Ska bli roligt att se dem hemma hos dig!

Och du tala om vilket sammanträffande att du då hittade tillbaka till min blogg =)

Frästen var det lätt att få upp giraffen? Jag måste beställa en fast jag ska vänta tills vi vet vad det blir!

j e n n y sa...

Lovar att lägga upp bilder på stolarna när de kommit hem! Men det dröjer nån vecka för de står i Köpenhamn och jag bor ju som bekant i Oslo-området..

Giraffen var busenkel att sätta upp! Jag var lite smånervös men det gick utan problem! Kan dock vara fint att vara två..
Kan ge dej detaljerade instruktioner om du behöver..! ;)

Sen rekommenderar jag dej verkligen att beställa tapetdjuret/en i designerns egna webshop för där finns massa olika tapeter att välja mellan.

http://www.inke.nl/index2.php?lang=en

(Har sett att vissa barn-nätbutiker i Sverige börjat sälja djuren, men då är mönsterurvalet så dåligt.. Jag beställde ju direkt från Holland, och det var inga problem!)

Lycka till!

martina sa...

Tusen tack =) Det var den sidan jag gick in på, tack vare dig och där var massor att välja mellan jag har fyra som jag velar lite mellan!
Jag såg den för ett år sedan i malmö i deras lollopard butik och blev genast "blixt förälskad" jag ville köpa den redan då men min sambo stoppade mig... som vanligt...
Ha en bra fredagkväll!