22 december 2008

Adventsljusstake i GULT!

EFTER: I år har den traditionella röd-gröna adventsljusstaken fått en rejäl makeover och blivit gul!

Sorry!

Nu har jag varit borta alldeles för länge här från bloggen. Var egentligen inte alls meningen.. Men alla julförberedelser, pepparkaksbak, julklappsinköp och inte minst ett sjukt barn har tagit all min tid och därför har jag prioriterat bort min datatid..

Men, nu är jag som synes tillbaka (med ett rejält dåligt samvete..) och datorn laddad med massa nya inlägg!

Har helt glömt att visa mitt senaste målarprojekt!

När jag plockade fram allt julpynt inför första advent insåg jag att jag inte hade någon adventsljusstake eller stjärna som passade in på lilla L's rum, så jag trotsade mitt traditionella julsinne och målade en gammal ljusstake - GUL! Lite småprovocerande kan kanske tyckas, men den blev klockren och passar som handen i handsken på hennes färgrika rum!
Varje gång jag tittar på den klingar mitt inredningsmotto i huvudet: "Hellre väcka en dålig reaktion än ingen alls...."!
FÖRE: Denna klassiska ljusstake var inte helt min stil och passade inte alls in på lilla L's rosa rum..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt motto liknar mitt när det gäller inredning: Att väcka en reaktion, oavsett bra eller dålig. Huvudsaken man tycker något.
Ljusstaken blev ju toppenfin, likaså din "december-tavla". :-)

j e n n y sa...

Haha! Ja, shit, det var verkligen en klockren svar-på-tal kommentar! Jag lägger genast till den i mitt ordförråd och är redo att spotta ut den så fort någon vågar sig på att kritisera mitt färgval!

Tack! =)

Anonym sa...

Hei! Lenge siden jeg skrev en kommentar til deg på siden din, men du vet hvor mye jeg setter pris på alt du har gjort i vårt nydelige hjem!

Lysstaken ble superkul, selv om jeg var skeptisk når du ønsket å male om den! Den har betydd veldig mye for meg. Tror det er den første og eneste julepynten jeg noensinne har kjøpt;)

Keep up the good work bestis! Du er bare helt enestående!

//Din S

j e n n y sa...

Åh! Sötaste sambon! *rodnar*
Du e ju för go'! ;)

Anonym sa...

Vad underbart med en gul adventsljusstake! Jag är personligen otroligt trött på kombinationen rött-grönt på julsaker.

j e n n y sa...

Ja, den blev faktiskt så fin att det tog emot att behöva städa bort den nu till tjugonda´ knut! Hade hellre velat ha den kvar..! ;)