29 december 2008

En oljemålning till vårt hem

Jag fortsätter att visa en av våra fina julklappar. Min underbara mamma har målat en tavla som ska pryda väggen ovanför vår trappa. En oljemålning i praktfulla storleken 160 x 160 cm!
SÅÅ FIN!

Jag fick komma med önskemål om färg och det blev ju kanon!
Den var färdig nu till jul, men petiga jag ville ha lite mer detaljer så den sista finishen gjorde vi tillsammans - jag, mamma och lilla L! Det var verkligen skitkul att måla!
Tyvärr hann inte målningen torka ordentligt innan vi var tvugna att åka hem, så den fick stanna kvar hos mamma tills nästa gång vi ses.. (Hoppas det blir snart, för jag längtar massor, efter både tavla och mamma!)

Ni ska få se mer av mästerverket när det kommer upp på väggen, men tills dess bjuder jag på ett smakprov!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj!
Så bra den gjorde sig på bild! Den är nästan torr nu, så du får jättegärna komma och hämta den snart! (eller så kommer jag upp med den!)

martina sa...

Kan hon göra en till mig med ;) Jättefin ju! Jag har inte en enda tavla uppe jag vill inte ha någon "ikea tavla" utan gärna som någon vän har gjort eller liknande! Keep calm tavlan ville jag ha innan men ej sambon!

j e n n y sa...

Hej Martina!

Så kul att du tyckte om den!! Nu blir jag jätteglad (och stolt över duktiga mamma!) men jag tror mamma blir ännu gladare!

Jag vet att hon tyckte det var skitkul att måla en sån här annorlunda tavla (egentligen är hon ganska traditionell i sitt måleri) så jag vågar nästan lova att hon jättegärna skulle göra en till dig med!!
(Eller vad säger du mamma!??)

Faktum är att jag redan beställt en till tavla som ska pryda vårt vardagsrum...!

Angående Keep Calm tavlan så var nog min sambo lite skeptisk också till att jag skulle beställa den.. Men nu när den sitter på väggen har han fler gånger kommenterat hur "kjempekult" han tycker det är!

Så jag skulle rekommendera dig att köpa en ändå, sätta upp den på väggen och låta honom överbevisas om hur snygg den är! ;)

..Lycka till!! ;)