28 december 2008

KEEP CALM AND CARRY ON


Egentligen vill jag försöka vara lite unik när det gäller min inredningsstil, men nu har jag gjort ett undantag och fått upp en "Keep calm"-tavla på väggen. Känns som om det hör till om man ska inredningsblogga..! ;)

Det var min söte bror som gav mig den i julklapp och den går att beställa i duktiga Petras webshop petrified in pink.

Postern är en reproduktion av en av tre brittiska affischer som trycktes upp för att lugna allmänheten i England under 2:a världskriget. Dock användes den aldrig.

Nu pryder den vår stora hall och lugnar mitt stressiga sinne var gång jag tittar på den!
Jag älskar verkligen budskapet - så otroligt klockrent! Passar ju lika bra i krigstid som i en helt vanlig vardag med litet barn, renoveringsobjekt till hus och 1000 saker på agendan........

1 kommentar:

Linda -Galleri Palla sa...

Hehe, ja det finns vissa grejor som måste få ett rejält uppsving när bloggerskorna fått korn på dem :) GOTT NYTT ÅR!!