10 oktober 2008

Lampsladd

N.U.D. lampor från FRINAB. Superläckert! Vill ha! Foto: Frinab.se

Jag måste nog erkänna att jag är lamp-o-holic. Jag älskar lampor - hittar hur många som helst som är superfina - och jag köper de gärna.

Resultatet är att det i dagsläget står 2 ouppackade kartonger med helt nya lampor hemma samt att jag har 5 loppisfyndlampor i förrådet. Och igår hittade jag några jättefina i Hus & Hem tidningen som jag nu jaktar på för fullt.
Men ingen hänger än så länge i taket.. Så svårt å bestämma vilken som ska vara var!


Så idag, var jag på sta'n, å var bara tvungen att sticka inom en inredningsbutik. (Egentligen på jakt efter ett Designers Guild tyg, men det kan vi ta en annan gång...)

Fick syn på några enkla lampor med så'n där råläcker textilsladd och kände ett extremt stort ha-begär!

Blinkade till sambon och fick en nick och ett ok tillbaka.
Men när expediten sen frågade vilken färg jag ville ha på sladden och visade mig prover på hela 42 olika sladdutföranden höll jag på att bubbla över! Oh herre min gud så många fina sladdar!!! (Jag som trodde att det bara fanns en variant på textilsladd - strykjärnsvarianten..!)

Textilkabel i regnbågens alla färger - såå härligt! Foto: Frinab.se

Det blev förstås too much och jag kunde verkligen inte bestämma mig, så istället sitter jag nu här, en fredagskväll vid 12-snåret och har precis klickat hem en beställning på 42 olika kabelprover och önskar att jag hade 42 olika rum som alla behövde en ny lampa.. ;)

Vem sa att en sladd bara är en sladd!?? ;)

1 kommentar:

Nallebr.. sa...

måste ju säga att jag gillar din sida.. det var min mamma som hittade den och såg "min" soffa!!
skoj att du skrev en kommentar om mina ramar just i dag... jag skickade iväg beställningen på foton i dag!! hade såå svårt att välja vilka jag skulle förstora!!
ha det gott!!