27 oktober 2008

Fråga om trappan

Lacken vi använde på de betsade trappstegen. Underbart med en vattenbaserad lack - luktade ingenting!

Pia kommenterade mitt inlägg med trappan och kom med en så himla bra fråga som jag tänkte svara på med ett helt nytt inlägg.

Hon undrade om det inte blev halkigt i trappan efter lackandet?

Jag var verkligen livrädd för att det skulle bli det (går ju upp och ned med en ettåring på armen och det minsta man vill är ju att halka!) så vi valde bort den helblanka lacken och tog en halvblank istället. Den är det liite mer "motstånd" i..

Men mycket löste sig faktiskt av sig själv när vi betsade stegen, för då "reste" sig träet lite och det blev lite mer struktur i den annars så finslipade ytan.. Sen trodde ju jag att lacken skulle vara tjock och nästan lite seg, men det var ju vattenbaserad och supertunn och la sig bara som en tunn, tunn hinna på trappstegen..

Så svaret på frågan om trappan blev halkig är - NEJ!

(Med det önskar jag Pia lycka till - för jag tycker absolut hon ska göra som oss med sin trapp!)

1 kommentar:

Anonym sa...

MAN TACKAR SÅ MYCKET för att svaret på min fråga blev ett helt inlägg, ett bra inlägg med bra tips, sånt gillas!!! TACK igen och som det känns nu så är jag nog inne på mörkbetsade steg:)

Nä nu ska jag pallra mig i säng, har jobbat em och suttit å varvat ner alltför länge här framför datorn, godnatt!

kramar