20 augusti 2008

På tapeten..

Från vänster: "Rita" (450-19) från Sandberg, "Quartz" (CW 5410-11) från Osborne & Little och "Groove garden" (W 5603-01) från Osborne & Little.

Jag älskar tapeter. Och. Jag hatar tapeter.

Det finns ju så otroligt många fina tapeter men det är ju så galet svårt att välja ut bara några stycken!

Jag vet inte hur många timmar jag spenderat i tapetbutiker eller framför datorn i jakt på de perfekta valen. Inspirationsmappen är full med tapeter jag kan tänka mig. Ändå sitter jag här med endast 4 beställda tapeter + en fototapet.. Och nästan hela huset målas istället i vitt.. Beslutsångest!

Jag sa till mig själv inför tapetjakten att den här gången skulle jag satsa friskt och verkligen våga sticka ut, men sen blev det bara too much - tapeterna stod mig upp i halsen - och jag bestämde mig som sagt för att måla det mesta vitt och fundera mer på tapeter när vi bott in oss ett tag..

Men, 4 val hann jag alltså med! Tänkte visa de 3 tapeterna som vi ska ha i vardagsrummet. Den ena - "Groove garden" från OSBORNE & LITTLE's kollektion Tara - valde jag långt, långt innan planerna på att köpa hus fanns! En solklar favorit! Den blir fondtapet i matsalsdelen..

I det som ska bli tv-hörna/soffdel har jag oxå valt en tapet från OSBORNE & LITTLE - "Quartz". Det framgår inte riktigt av bilden, men det är en GULD-tapet! Superläcker! Den kompineras med en randig tapet från SANDBERG - "Rita". Tror det kan bli effektfullt med en randig tapet på väggen där tv:n ska sitta..
En liten snabbskiss över hur vi ska tapetsera i vardagsrummet. Väggen med fönstren ska målas vit, och de övriga 3 väggarna får alltså en tapet var.. ;)

Nu längtar jag bara jätte- jättemycket efter att vi blir klara med allt annat så att vi kan börja TAPETSERA!!

Just det ja - kan passa på att tipsa om Tapetorama - tapetantikvariat med både gamla och nya tapeter. Massor av snygga designtapeter! (Det är därifrån jag beställt mina tapeter..)

Inga kommentarer: