21 augusti 2008

Rosa drömmar

Igår var jag och lilla L och köpte färg till hennes rum. Vilken färg det blev? ROSA såklart!! (S 0510-R10B)

Kanske hinner jag måla hennes rum i helgen.. *hoppas* Fast på lördag ska vi på bröllop, så då får vi inte gjort så mycket.. (Förövrigt 3:e bröllopet nu i augusti.. Tur att det är så härligt underbart å få gå på bröllop!)

Idag applåderar jag mig själv förresten - jag är färdig med trappan! Eller ja.. nästan i varje fall! Jag håller på och gör en makeover på en gammal hemsk, klassisk furutrapp. Har målat allt vitt utom själv trappstegen. De ska betsas mörkbruna i en nyans som matchar det nylagda valnötsgolvet. Kommer bli kanon tror jag!! Nu återstår bara för S att slipa stegen så att jag kan betsa och lacka, och sen är trappan HELT klar!

Jag längtar efter att få säga att hela huset är klart......!

Inga kommentarer: