20 januari 2009

Litet nyckelsmycke

Klockan har passerat midnatt - jag fastnade för ovanlighetens skull i tv:n - men tänkte bara visa en bild på dagens skapande innan det är dags att sova!

Jag börjar tappa tålamodet när det gäller att måla klädskåpet. Känns som om jag aldrig blir klar fastän jag lägger timmar på det varje dag..! (Kan kanske skyllas att jag har en fröken perfektionist inom mig..!) Trodde det bara skulle vara att måla men jag har fått limma, laga, spackla, slipa och så har sambon fått bygga en sockel till skåpet.. Så ting tar tid..

I väntan på att skåpet ska bli klart och flytta in på barnrummet passade jag och lilla L på att "pimpa" nycklarna till skåpet idag! Lilla L satt trollbunden i över en halvtimma när jag plockade fram min pärllåda som jag inte haft framme sedan jag fastnade i "tillverka-egna-smycken-boomen" för nåt år sedan..

Tror hon kommer bli en mästare på att pärla! (Hon är ju bara 16 månader än, så vi har inte introducerat henne för pärlor och tråd förrän nu..! Men hon hade talang - och intresse - det märktes!)

När lilla L pillade med pärlorna passade jag på att göra två "nyckelringar" som matchar möbelknopparna i förra inlägget. Lite "bling-bling" piggar alltid upp! ;)

Inga kommentarer: