05 januari 2009

Gjort för längesedan..

I förra veckan visade jag hur fint det blev med hjorthuvudet i silver på vår murstock.
Den här nordiska stilen med hjortar, horn och renskinnsplädar har ju onekligen varit en trend i det sista. Då kom jag att tänka på något jag gjorde för ett par år sedan och som jag hade i vårt förra hem..

I mitt föräldrarhem pryds väggarna av diverse jakttroféer i form av rådjurshorn eftersom vi har två jägare i familjen. Under tonårstiden fullkomligt hatade jag dem - tyckte det var otroligt fult och eftersom jag var vegetarian fann jag det förstås otroligt makabert..

Men när jag flyttade hemifrån och det hade gått några år var det nog något inom mig som började sakna de där hornen. När jag frågade om jag inte kunde få ett par blev storjägaren överlycklig..!


Jag monterade dem på en träplatta (sån där som alla horn brukar sitta på..) med kontaktlim. Sen målade jag allt svart i högblank sprayfärg. Tror jag lade på 3 lager för att få det riktigt blankt och fint.. sen var det klart!

Blev en härligt modern touch på något annars väldigt gammaldags..

Och vill man att de inte bara ska ha en estetisk funktion utan också en praktisk så är de skitsnygga som klädhängare i hallen! ;)

Tyvärr har jag inte hittat nån plats för hornen i nya huset ännu - tror jag tröttnat på den svarta färgen. Men jag är riktigt sugen på att måla om dem i vitt högblankt. Kan nog bli kanon mot en vit vägg.. Eller vad tror ni? Var det här ett för makabert interiörtips kanske..?

Inga kommentarer: