15 februari 2009

Loppislampskärm till Lilla L

För ett tag sedan skrev jag att mitt nästa skaparprojekt var att göra egna lampskärmar.

Jag hade ju tänkt att klä om gamla lampskärmsstommar med tyg och tapet - en till Lilla L's rum och en till loftstuen. Men eh.. tyvärr har båda projekten blivit kansellerade..!
Så kan det gå ibland - hehe!

Hur det gick med lampan till loftstuen kunde ni läsa om här.. (När jag hade köpt materialet jag skulle använda för att göra en skärm själv så hittade jag ju den ultimata lampan på Ikea..)

Men det kvarstod att göra en skärm till Lilla L's rum. När jag var på min vanliga loppisrunda gick jag och letade gamla stommar och helt plötsligt fick jag syn på en klockren skärm som absolut inte behövde kläs om!

Såå.. för en femma blev den min och med det blev även skärmprojekt 2 kansellerat.

Det blev inget skapande alls, men huvudsaken var ju att vi skulle få fina lampor i huset och det fick vi ju!

Inga kommentarer: