11 oktober 2009

project : NÅL & TRÅD - del 2

Tänk att det faktiskt var någon som gissade rätt på vad senaste projectet med nål och tråd skulle bli! Lotten garderade sig med två gissningar på antingen en katt eller hund och jorå, en katt skulle det allt bli!!

Och inte bara en katt utan en hel kattfamilj! ;)Jag hittade mönstret här och skrev ut det i både A3 och A4 format. Sen tog jag en tur inom Panduro och köpte 2 sorters filttyg och 2 mönstrade tyg. (Det mönstrade heter "FANTASIA" och kommer från "Red rooster fabrics".)Därefter var det äntligen dags för skapandet! Mönsterdelarna klipptes ut och sen var det bara att börja sy! (Någon närmare beskrivning på hur man gör går jag inte in på här, utan det står beskrivet på mönstret för de som är intresserade..)

Det bidde till slut 2 små kattungar (av mönstret i A4-format) och en lite större kattmamma (av mönstret i A3-format.) Och att de flyttade rätt in på Lilla L's rum kommer väl knappast som någon överraskning!? ;)

32 kommentarer:

Unknown sa...

Så utrolig søte : ))

Lotten sa...

Åhh så söta de blev då! Nu blir jag sugen på att testa det med ;-) Som om jag inte har tillräckligt med projekt på gång....

Kraam

IfraLahell sa...

Du er så himla kreativ ;) Blir super inspirert av besøk hos deg altså. Kjempe fine kattunger og et herlig rom du viser oss bilder fra.

Klem

Mya sa...

så himla söta :)

Hannanonien sa...

vad fina de blev, duktiga du!

Jessica sa...

oj, vilka söta! :)

På vår udde! sa...

Så söta! Det finns ingen hejd på din kreativitet!
Kram

Hannasvirrvarr sa...

Söta! Och fina bilder av dem.

Myownhome sa...

Gud vad söt den var!! Härligt tyg och supercharmig design. :)

kram
/Johanna

Ylva sa...

Men vilket fantastikst sött alfabet det hänger bakgrunden. Nästan så att man skulle försöka sig på ngt liknande!

Åshild - prydeligbloggen sa...

Så søte! Og så utrolig fint stoff.
åshild

Unknown sa...

Mønsteret til strømpene fant jeg på garnstudio.no Bare å søke på strømper, så får du masse forskjellig. Bare å laste ned... : ))

::Moia sa...

Super søte katter, de har du gjort bra! Kom over bloggen din nå og jeg må si du har en fin blogg som jeg skal komme tilbake til, legger deg i blogglisten min. Ha en fortsatt kreativ dag:)

Elisabeth - anyhow.se sa...

Detta är det BÄSTA jag vet - när man ramlar in i på en blogg som är HELT... Träffrätt mysig! Gillade verkligen din skattkista nedan också! :)

Min rosendröm sa...

Du är så duktigt!!! Jag är mäkta imponerad. Riktigt fina tygkombinationer också.
Vi har en ny A3 skrivare så jag skall också skriva ut och göra en lite större katt, tänkte mig med något retrotyg jag har liggandes.

Hoppas du har en bra helg.
Barnen vaknade 0730 idag så jag känner mig väldigt utvilad :-).

Kram
Nina

På vår udde! sa...

Tittar in här ibland för att se om du har något nytt käckt inlägg! Men inte den här gången heller...
Kram

Inspirera Mera sa...

Åh så söta! Tar du emot beställningar? Kram Sandra

Unknown sa...

Du trenger kanskje ikke flirte så mye engang ; ))) Tar med et eks på jobb til deg jeg : ))

Anna Eman sa...

Åh, så söta!! Snygga tyger, önskar man hade tid för att göra allt man vill... Det var bra gjort! /anna

Moster Maska sa...

Så himla fina katter och vilka superbra idéer du har på din blogg.
Tittar snart in igen!

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Underbara katter, jag håller nu på för fullt att göra en också.

Hoppas allt är bra med dig.

Kram L

spoonful sa...

Oj, vad fina!

A home far away sa...

Wow så fint!


Kram Gunilla i Singapore

Riikka sa...

Vilka sannerligen söta katter! Tror att jag måste också prova på...

Min rosendröm sa...

Vart har du tagit vägen Jenny? jag saknar dina inlägg!!


/Nina

Anonym sa...

Men guuud vad du är duktig!!! Öppna en webshop å de snaraste och jag blir din trognaste kund. Startbeställning: vimplar, bokstavs- och sifferkort samt en mjukiskatt, tack.... ;-)

Beundrar och avundas ;-) din kreativitet och talang!!!!!!!

Kram

Malin M
malmal77@hotmail.com

PS. Hoppas att du börjar blogga igen, hittade just till din blogg och myser runt bland alla inlägg med förmiddagskaffet som sällskap! Ljuva mammaledighet =D. Hoppas att du ser mina meddelanden!!

KIND BY NATURE sa...

Waw, hvor er det bare fint:-)

Sofie sa...

hejsan!
vilken härlig blogg.
jag lånade en bild av dig, den av dina paus-kuddar, till min blogg. jag gjorde klart vems bilden var!
allt gott.
s

mimmi-leone sa...

De var bare helt herlige!

Mange hilsninger fra Mimmi-Leone

In my house sa...

OOoooooohhhhh, så duktig du ä, sååååå söta kisar, och bokstäverna är ju super!!!!

DSuktiga du..

Kram josse

Sukkertøy for øyet sa...

Hello :)

Mitt første besøk hos deg, og for en vakker side du har.

Herlig blogg som skiller seg lett ut i mengden..

DIGGER pusekattene
NYDELIGE stoffer og farger..

UBER SØTE :)

-Ida Susanne

Johanna sa...

Vilken finfin blogg du har! Men vad tråkigt att du inte skriver längre! Typiskt när man hittat nåt man gillar för en gångs skull.

Kom tillbaka? :(